Thursday 14 May 2015

Track your petrol expenses - guide for MPR's users

Kepada pelanggan yang sudah membeli gajet penjimatan minyak MPR ini, 10 hari tempoh percubaan yang diberikan haruslah digunakan dgn sebaik2nya untuk mengkaji keberkesanan MPR ini dalam menjimatkan wang anda. Apa yang harus anda lakukan adalah:



  • Pastikan lampu LED (warna hijau / warna putih) MPR tu bernyala (utk pastikan ia berfungsi dgn baik). Setelah itu, setiap kali mengisi minyak, rekodkan kadar miledge untuk setiap pengisian. Sebagai contoh, sekiranya anda isi RM30 (Petronas Ron 95), catatkan berapa km ia boleh pergi dengan RM30 tersebut. Anda boleh bandingkan jumlah km tersebut dengan tidak memakai MPR. Saya percaya anda boleh lihat perbezaan nanti..dan ia pasti tidak akan mengecewakan anda. 



Saya sendiri adalah pengguna Myvi 1.3 Auto, selalunya perbelanjaan petrol untuk seminggu adalah RM50. Namun begitu, sejak menggunakan MPR, perbelanjaan dapat dikurangkan sehingga RM15 seminggu. Jika didarabkan untuk sebulan, saya dapat jimatkan wang sehingga RM60!! Ini memang kisah benar..bukan rekaan semata2. Cubalah dan alami perbezaannya :)



1 comment:

  1. saya juga pengguna mpc...dulu dgr ceta org mmg tak caya..betul ke boleh jimat...tapi bila dah pakai baru tau kelebihan mpc...mmg berbaloi ...

    ReplyDelete