Monday 28 March 2016

BUAT BISNES DIRUMAH DENGAN MPR

Assalamualaikum w.b.t.Hari ini saya ingin mengajak pembaca membuka mata tentang menjana pendapatan dari rumah. Secara realitinya, dari rumah pun boleh menjana pendapatan. Akan tetapi bukanlah melalui sistem “klik-klik”, sistem “matrix”, skim pelaburan tambahan lagi skim cepat kaya. Bukan sama sekali, kerana saya tidak pasti dan ragu-ragu dengan sistemnya dan juga hukumnya.Yang saya maksudkan adalah membina perniagaan dari rumah.

Dulu ramai yang beranggapan saya membuang masa menghadap internet dan komputer. Sekarang mereka mula bertanya bagaimana ingin menjana pendapatan sampingan atau dari rumah. Alhamdulillah dengan izin Allah, saya mula mendalami ilmu-ilmu bisnes sedikit demi sedikit.Dalam apa jua perniagaan, sudah tentu salah satu asasnya adalah modal. Namun, sangat penting juga untuk kita memahami dan mengetahui tentang perniagaan yang akan kita ceburi. Samada dari segi sistem ataupun hukum. Kajilah dan berusaha untuk tidak sekadar ikut-ikutan.

Sekiranya kita tidak mula bertindak, sampai bila kita tidak mula berniaga atau berbisnes. Saya sudah berjaya membuktikan bahawa saya boleh menjana pendapatan dari rumah. Namun bukan bererti saya sudah berjaya dan perlu duduk diam dan tunggu wang masuk. BUKAN! Kejayaan masih jauh. Kejayaan dunia dan akhirat bukan suatu yang dapat dicapai dalam masa yang singkat.

Oleh itu, berusahalah dengan sungguh-sungguh untuk mencipta kejayaan. Jika kita berusaha berbisnes dengan jujur, insyaAllah kita mudah membina empayar perniagaan kita. Anak-anak juga akan mencontohi sikap tersebut dan kita sedang bekerja di hadapan anak-anak. Jika kita bersungguh-sungguh, anak akan belajar untuk bersungguh-sungguh dan secara tidak langsung anak juga dapat lihat kesusahan kita mencari rezeki.

Wallahua’lam…

KLIK:-




TAK PERCAYA? MENGAPA ANDA TIDAK MENCUBANYA.

Terjual lebih 1000 unit setiap bulan..!
➳WHATSAPP / SMS / TELEGRAM <Pengedar MPR> KE 012 - 5815619
➳WHATSAPP / SMS / TELEGRAM <Pengedar MPR> KE 012 - 5815619
➳WHATSAPP / SMS / TELEGRAM <Pengedar MPR> KE 012 - 5815619

No comments:

Post a Comment